Ons team
Bewegend leren? Daar weet juf Tabitha alles van. Juf Heleen is helemaal thuis in onze Kanjertraining. Juf Tineke zorgt dat onze jongste leerlingen zich veilig voelen in de kleuterklas. Iedereen in het team heeft iets bijzonders toe te voegen aan ons onderwijs.
Voor ieder kind aandacht
Uw kind wordt écht gezien. Door te werken in kleine groepen, krijgt ieder kind de aandacht die het verdient. Tijdens kind-coachgesprekken tussen leerling en leerkracht versterken we die relatie nog meer. Met de juf of meester ontdekt uw kind waar hij goed in is en waar hij nog beter in kan worden.
Lesanka van Beek-Donselaar
directeur
‘Het mooiste dat je een kind kunt geven is een kans’Als directeur wil ik mij inzetten om iedere leerling een kans te geven in deze maatschappij, ongeacht waar je wieg staat. Dit doe ik door samen met mijn team en u als ouders samen te werken en zo een fijne, warme en kleinschalige omgeving te creëren voor uw kind.
Heleen Pereboom
intern begeleider groep 1 – 8
Als Intern Begeleider vind ik het belangrijk dat kinderen zich goed voelen en positieve contacten hebben, dan kunnen hun talenten tot ontwikkeling komen. Met de leerkrachten en ouders zoeken wij de route die het kind in onze school mag bewandelen. Ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier en volgt zijn eigen route maar wel in de gezamenlijkheid van de groep waarin zij zitten.
Tabitha Buma
intern begeleider en leerkracht groep 5/6 en 7/8
‘Als leerkracht geniet ik ervan om vanuit de relatie kinderen te inspireren en te motiveren hun kwaliteiten en talenten te ontwikkelen. Elk kind mag zich gezien en geliefd voelen om wie hij of zij is. Wederzijds respect en vertrouwen staan centraal, want dat is de basis voor het leren. Leren van en met elkaar, vanuit verwondering, bewegend, onderzoekend en uitdagend! Ik handel vanuit de christelijke normen en waarden, met respect voor alle geloven. Mijn deur staat open, wees welkom!’
Hilda Maliepaard
administratief medewerker
Als administratief medewerker mag ik ondersteunen in veel dingen die geregeld en georganiseerd moeten worden. Alle in- en uitschrijvingen verwerken, benodigdheden bestellen, de nieuwsbrief maken, de inschrijving van de oudergesprekken klaarzetten en alle vragen en zaken beantwoorden die er per mail binnenkomen. Ouders kunnen altijd even binnenlopen of mailen als er iets onduidelijk is. Ik denk graag mee in een oplossing als iets niet werkt.
Tineke van Beek
leerkracht groep 1/2
De verwondering van kinderen over alles wat om hen heen gebeurt, inspireert mij dagelijks. Het leert mij kijken ‘als een kind’. Ik hoop dat elk kind zich snel thuis voelt op school. Tijdens spel oefenen kinderen het samenwerken, ontdekken ze de wereld om hen heen en doen ze spelenderwijs ervaring op. Ik vind het prachtig om te zien hoe kinderen hier stap voor stap in vooruit gaan en samen ontdekkingen doen.
Anja Langenberg
leerkracht groep 1/2
Sinds de start van de Caleidoscoop mag ik deel uitmaken van het team. Het meest ben ik werkzaam in de groepen 3 en 4. In die groepen zie je de kinderen grote sprongen maken in hun ontwikkeling. Om samen een groot deel van het leesproces door te maken vind ik heel bijzonder. Zo mag ik bijdragen aan het vergroten van hun wereld.
Christa Reefhuis
leerkracht groep 2/3
Voor mij als leerkracht is echt geen dag hetzelfde. Ik geniet van de kinderen om me heen, van de stappen die ze zetten in hun ontwikkeling. Van hun nieuwsgierigheid en van hun enthousiasme. Om kinderen tot leren brengen is een goede sfeer in de klas erg belangrijk, dat heeft voor mij prioriteit. Elk kind moet zich thuis voelen in de klas en zich gehoord voelen.
Ivana Manasijev
onderwijsassistent groep 1 en 2/3
“Juffrouw waarom is het takje groen vanbinnen als ik hem breek?” “Juf ik heb vandaag een nieuwe vriendin gemaakt, maar ik weet niet hoe ze heet.”Wat is de belevingswereld van een kind fantastisch! Ik geniet als ik daar even van mag proeven. In december 2023 ben ik begonnen bij De Caleidoscoop en inmiddels ben ik bezig met de pabo. Vragen zoals hierboven komen als een leerling zich op zijn/haar gemak voelt. Een fijn pedagogisch klimaat neerzetten is dan ook zo belangrijk. Ieder kind verdient een luisterend oor en daar zorg ik graag voor.
Agnes Lentink
leerkracht groep 4/5
Juf zijn: “Ik mag kinderen inspireren hun talenten te ontwikkelen en hun dromen achterna te gaan!“De kinderen weten dat zij welkom zijn, erbij horen, ertoe doen, dat ze gewaardeerd en uitgedaagd worden, verantwoordelijkheid nemen voor zichzelf en voor elkaar. Leren van en met elkaar door bewegend- en onderzoekend te leren! Weten dat zij initiatieven kunnen nemen en naar vermogen zelfstandig kunnen werken.
Denise Huis in ’t Veld
leerkracht in opleiding groep 4/5
Roos van Beek
leerkracht groep 4/5
Priscilla Apon
leerkracht groep 5/6
“Eerst het kind, dan de leerling ( L.Stevens ).”Het mooiste aan werken met kinderen is dat zij de nieuwsgierigheid hebben om te ontdekken en leren. Het is een prachtige taak dit vast te kunnen houden bij ieder kind. Het stimuleren en motiveren van interactie tussen de kinderen vind ik belangrijk om hen te helpen tot ontwikkeling te komen. Een goede relatie daarbij staat voor mij voorop.
Esther Walda
leerkracht groep 7/8
Als juf in de bovenbouw help ik de kinderen hun zelfstandigheid te bevorderen en aan hun eigen doelen en dromen te werken. Hoe leuk en goed is het om via bewegend leren aan bepaalde doelen en vakken te werken. Ik vind het belangrijk dat de kinderen zich gezien en prettig voelen in de klas, we werken veel samen. Daar hoort ook de eindtoets, het kamp en de musical bij. Wat een spannend jaar!
Amber van Hasselaar
onderwijsassistent groep 4/5, 5/6 en 7/8
Sinds begin schooljaar 2022/2023 ben ik werkzaam op De Caleidoscoop. Ik ben nu onderwijsassistent in groep 7/8. Mijn doel is om ook de PABO te gaan doen en leerkracht te worden. In groep 7/8 vind ik het mooi dat je zulke leuke en algemene gesprekken met de kinderen kan hebben, maar ze zien je ook nog steeds als soort voorbeeld. Veiligheid en vertrouwen staan bij mij vooraan. Ik streef er daarom ook altijd naar om de kinderen dat te geven!